Jobs At Ugowork By Ingeniarts Technologies Jobs in Canada
Create alert for “jobs at ugowork by ingeniarts technologies”
Get notified of new opportunities
Acheteur, production / Buyer, production
Acheteur, production / Buyer, production
Junior QA Co-op
Junior QA Co-op
SAP BASIS & HANA Administrator
SAP BASIS & HANA Administrator
Data Engineer
Data Engineer
Junior Software Developer Co-op
Junior Software Developer Co-op
Assistant d'enseignement - ENVR 203
Assistant d'enseignement - ENVR 203
Senior Full-Stack Software Engineer
Senior Full-Stack Software Engineer
Delivery Driver & Service Technician
Delivery Driver & Service Technician
FY26 Intern - Low-Power AI, Audio, and Sensors Subsystem Engineering Internship - Firmware / Embedded - Canada (12 or 16 months)
FY26 Intern - Low-Power AI, Audio, and Sensors Subsystem Engineering Internship - Firmware / Embedded - Canada (12 or 16 months)
Manager, Software Engineering - SServ
Manager, Software Engineering - SServ
Junior Stress Engineering Specialist - Montreal | Structures
Junior Stress Engineering Specialist - Montreal | Structures
FY26 Intern - Machine Learning AISW Internship - Canada (4 Months)
FY26 Intern - Machine Learning AISW Internship - Canada (4 Months)
FY26 Summer Intern - Machine Learning AISW Internship - Canada (4 Months)
FY26 Summer Intern - Machine Learning AISW Internship - Canada (4 Months)
Integration Specialist
Integration Specialist
Senior Composite Stress Engineering Specialist - Montreal | Structures
Senior Composite Stress Engineering Specialist - Montreal | Structures
Postdoctoral Researcher in Cancer Genomics and Spatial Genomics
Postdoctoral Researcher in Cancer Genomics and Spatial Genomics
Facilities Ops Tech
Facilities Ops Tech
Facilities Ops Tech
Facilities Ops Tech
Senior Financial Manager
Senior Financial Manager
Designer, Production
Designer, Production
Top Benefits
About the role
***English description below***
Un peu sur nous…
Établie à Québec depuis 2015, UgoWork est un leader mondial des batteries au lithium et de la gestion de l'énergie pour l'industrie des chariots élévateurs (Material handling Equipment ou MHE). Nous produisons les meilleures batteries de l'industrie qui, en plus de contribuer à une planète plus verte, génèrent des gains opérationnels substantiels dans ce secteur si névralgique pour toutes les industries. Plus de 10 millions de chariots élévateurs bourdonnent chaque jour sur la planète, dans les entrepôts et usines, assurant une manutention des marchandises à temps et en toute sécurité.
Ta mission
Tu seras responsable de l’approvisionnement en composants, matières premières et sous-ensembles nécessaires à la fabrication des produits. Tu devras garantir la disponibilité, la qualité, et la maîtrise des coûts des achats tout en respectant les délais de production et les objectifs de l’entreprise. Une autre composante de ton rôle sera la responsabilité de placer les commandes pour les achats indirects et négocier les prix et termes avec les différents fournisseurs.
Ton rôle au quotidien
Voici les différentes responsabilités qui vont remplir tes journées:
- Gérer les achats de production et assurer la disponibilité des pièces et les livraisons à temps : lancer et suivre les commandes, suivre les prix en fonction des stratégies établies, négocier les délais et conditions de livraison.
- Analyser les besoins en collaboration avec la planification, la logistique et la production. Participer activement aux rencontres de Ventes et Opérations (S&OP).
- Optimiser les coûts en proposant des lots plus économiques en collaboration avec l’Acheteur Stratégique;
- Contribuer aux lancements de nouveaux produits (NPI) en collaboration avec avec l’Acheteur Développement.
Suivre la performance fournisseurs et participer à diverses rencontres de suivi : qualité, respect des délais, réactivité, service. - Gérer les litiges (retards, non-conformités, écarts de facturation) en lien avec les départements concernés.
- Assurer une rotation d’inventaire optimale et maintenir le ERP à jour.
- Proposer des améliorations dans l’exécution du rôle.
Ton profil
C’est un rôle pour quelqu’un de rigoureux et qui n’a pas froid aux yeux quand vient le temps de gérer des fournisseurs. On a besoin de quelqu’un qui possède un super jugement, une bonne faculté de négociation et qui ne se laisse pas manger la laine sur le dos. Voici aussi la liste des atouts pour ta candidature:
- Sens de l’organisation et de la gestion des priorités.
- Capacité à travailler en équipe avec les services production, ingénierie, qualité et logistique.
- Maîtrise des outils ERP/MRP (Oracle un atout);
- Grande autonomie, rigueur et proactivité;
- Compétences avancées sur Excel.
Formation et expérience
- Formation en administration, achats, génie industriel, logistique, commerce international ou équivalent.
- Expérience en achats de production, idéalement dans un environnement industriel (automobile, aéronautique, énergie, électronique, etc.).
- Bilinguisme français / anglais requis. Tu devras gérer plusieurs fournisseurs qui ne parlent qu’Anglais.
Ce que nous avons à t’offrir
Un poste stimulant, dans une équipe formidable et un bureau à un jet de pierre du centre-ville de Québec. Une ambiance scale-up avec des ambitions, où tout le monde rame dans le même sens pour le succès de l'entreprise. Des bénéfices pour te rendre la vie facile, du parking en masse et un accès facile au transport en commun. Mais le plus grand perk d'UgoWork, c'est de joindre une équipe de gens passionnés et compétents et de réaliser des projets à la tonne!
Prêt.e à devenir un pilier de la croissance de notre entreprise ? Rejoins-nous et écris ton histoire dans un secteur innovant, durable et porteur. Envoie ta candidature dès maintenant !
_______________________________________________
Buyer, Production
A bit about us…
Founded in Québec City in 2015, UgoWork is a global leader in lithium-ion batteries and energy management solutions for the material handling equipment (MHE) industry. We design and manufacture the best batteries in the industry which, in addition to contributing to a greener planet, generate substantial operational gains in this critical sector that supports virtually all industries. Over 10 million forklifts buzz around warehouses and factories across the globe every day, ensuring goods are handled safely and on time.
Your Mission
You will be responsible for purchasing components, raw materials, and sub-assemblies required for product manufacturing. You will ensure availability, quality, and cost control of all purchases while meeting production schedules and company objectives.
Another key part of your role will involve managing indirect purchasing, including placing orders and negotiating prices and terms with suppliers.
Your Day-to-Day
Here’s what your typical day will look like:
-
Manage production purchases and ensure parts availability and on-time delivery: issue and track orders, monitor prices according to established strategies, and negotiate delivery terms and conditions.
-
Analyze needs in collaboration with planning, logistics, and production teams. Actively participate in Sales and Operations (S&OP) meetings.
-
Optimize costs by proposing more economical lot sizes in collaboration with the Strategic Buyer.
-
Contribute to new product introductions (NPI) alongside the Development Buyer.
-
Monitor supplier performance and participate in follow-up meetings on quality, lead times, responsiveness, and service.
-
Manage disputes (delays, non-conformities, billing discrepancies) in collaboration with relevant departments.
-
Ensure optimal inventory turnover and keep the ERP system up to date.
-
Propose and implement process improvements related to your role.
Your Profile
This is a role for someone rigorous, assertive, and confident when it comes to managing suppliers. We’re looking for someone with excellent judgment, strong negotiation skills, and the ability to stand their ground.
Here are the key strengths that will make you successful:
-
Strong organizational skills and ability to prioritize effectively.
-
Team-oriented mindset with production, engineering, quality, and logistics departments.
-
Proficiency with ERP/MRP systems (Oracle is an asset).
-
High degree of autonomy, rigor, and proactivity.
-
Advanced Excel skills.
Education and Experience
-
Degree in business administration, procurement, industrial engineering, logistics, international trade, or equivalent.
-
Experience in production purchasing, ideally within an industrial environment (automotive, aerospace, energy, electronics, etc.).
-
Bilingual in French and English — you’ll work with several suppliers who communicate exclusively in English.
What We Offer
A stimulating role within an amazing team, located just minutes from downtown Québec City. A scale-up environment full of ambition, where everyone rows in the same direction toward the company’s success.
Enjoy great perks that make life easier — plenty of parking, easy public transit access, and a workplace that values teamwork and innovation.
But the best perk at UgoWork is joining a team of passionate, talented people and contributing to tons of exciting projects!
Ready to become a key player in our company’s growth**?**
Join us and write your story in an innovative, sustainable, and high-impact industry.
Apply now!
About UgoWork
UgoWork is an intelligent energy system designed, manufactured and marketed for forklifts. More than a lithium-ion battery, it is a tool that relieves the pain associated with the operation of forklifts running on several shifts per day (typically more than 2,000 hours per year), in the food, pharmaceutical, retail, manufacturing and logistics.
Due to lower operating costs and environmental concerns, the electric forklift market is currently gaining shares on internal combustion. However, fleet owners are limited by the performance of lead-acid batteries and worse, waste time with a lot of dangerous handling. The undeniable advantages of lithium-ion mark a major break in the lead-acid era.
We believe that this is an era of services where critical activities are now worth outsourcing to real specialists. UgoWork has chosen to distinguish itself from traditional equipment suppliers by providing reliable and efficient energy rather than a simple battery. The business model (Energy as a Service) is therefore an important constituent of the differentiation of our offer.